Kaip kuriamos geros nuotraukos?
Fotografuojant kas kartą norisi sukurti kuo įdomesnius ir kuo įtaigesnius kadrus. Kad žiūrintysis tiesiog aikčiotų pamatęs nuotrauką.
Yra keli būdai, kaip to pasiekti, fotografuojant žmones.
Pirmiausia per emocijas - ieškant ekspresyvios veido išraiškos, netikėto momento ar įdomios kūno kalbos. Būtent to dažniausiai ir ieško reportažo fotografai.
Gerą portretinę nuotrauką galima kurti per stilių. Ieškant kūrybiškos įvairių stiliaus elementų dermės. Čia jau mados fotografų specifika.
Nuotraukas galima kurti ir pasitelkiant į pagalbą aplinką. Tą daryti per įdomią, netikėtą kompoziciją. Tai yra ir didelis iššūkis - kaip trimatį aplinkos vaizdą sukomponuoti taip, kad jis harmoningai atrodytų dvimatėje nuotraukoje? Yra visokios bazinės taisyklės, bet šįkart noriu papasakoti ne apie tai.
Daug įdomiau pastebėti aplinkoje esančius architektūros ar gamtos elementus ir toje aplinkoje apgalvotai įkomponuoti žmogų. Taip, kad visuma taptų harmoninga ir įtraukiančia nuotrauka.
Štai 4 mūsų mėgstamiausi ir dažniausiai naudojami komponavimo būdai, kuriant stiprias ir įtaigias fotografijas:
Tekstūra
Vaikštant miesto gatvėmis ar parko alėjomis visada dairomės įdomios tekstūros ar rašto. Tai gali būti žalia vijoklių siena, metaliniai garažo vartai, gėlėta pieva, marmurinės grindinio plytelės ar tiesiog įdomus pastato fasadas. Svarbu tuos vientisos tekstūros lopinėlius aplinkoje pastebėti, užpildyti visą kadrą šia tekstūra ir priešais ją įkomponuoti žmogų. Rezultatas – švarus ir elegantiškas portretas, kurį papildo aplinkos grožis.
Ritmas
Arkos, kolonos, medžių alėjos ar stulpai. Langų eilė pastato sienoje. Visi šie objektai, į juos pažiūrėjus tinkamu kampu sukuria ritmą – eilę pasikartojančių elementų. O žmogaus akiai patinka matyti tvarką. Mes visada stebėdami aplinką pasąmoningai ieškome dėsningumo, tam kad lengviau suvoktume mus supantį pasaulį. Todėl ir nuotraukos turinčios aiškų ritmą labai gerai „žiūrisi“. Belieka tarp šių atsikartojančių elementų įterpti žmogų. Ir štai turime stiprų kadrą.
Įrėminimas
Puikus būdas norint paryškinti žmogų kadre – aplinkoje esančiais objektais sukurti natūralų rėmą aplink jį. Tai ne tik suteikia kompozicijai gylio ir konteksto, bet ir nukreipia dėmesį į pagrindinį objektą. Tai gali būti durų arka, langas, medžio šakos, ar bet koks kitas elementas, supantis žmogų. Įrėmindamas jis sukuria vizualinę ribą, kuri padeda sutelkti žiūrovo žvilgsnį ten kur norisi.
Atspindžiai
Kadre matomas atspindys suteikia nuotraukai netikėtumo ir šiek tiek daugiau paslaptingumo. Atspindžius nesunku rasti veidrodžiuose ar pastatų languose. Tačiau kartais jie glūdi net ir pačiose netikėčiausiose vietose. Tai gali būti ir automobilio stogas, pianino dangtis, kavos staliukas, baseinas ar vandens bala ant grindinio. Bet koks blizgus daiktas prie jo priglaudus objektyvą sukuria atspindį nuotraukoje.
Tai nėra griežtos kompozicijos taisyklės - tai kūrybiniai įrankiai padedantys kurti geras nuotraukas. Norint šiuos elementus pastebėti aplinkoje, reikia nuolatos treniruoti savo matymą. Pavyzdžiui kas kartą pasivaikščiojimo metu stebėti aplinką ir bandyti įsivaizduoti kaip konkrečioje vietoje būtų galima sukurti įdomų portretą, kryptingai panaudojant aplinką.
Aptariau 4 būdus, kaip įdomiai komponuoti portretus. Tokių kūrybinių kompozicijos panaudojimo būdų esame išmokę, bei atradę dar gerokai daugiau. Apie visus juos plačiai ir išsamiai pasakojame mokymuose. Tad jei norėsi nerti dar giliau į kūrybą, labai kviečiam prisijungti prie mokymų "Kompozicijos mieste" 2024 birželio 30 d. Kaune ir liepos 14d. Vilniuje. Daugiau informacijos rasi čia.
Kategorijos: : Kūryba, Portretai, Vestuvių Fotografija